۱۳۹۱ دی ۱۹, سه‌شنبه

دو زندانی سیاسی در خطر جدی اجرای حکم اعدام قرار دارند

 

خبرهای مبنی بر خطر اجرای حکم اعدام دو تن دیگر از زندانیان سیاسی و مدنی کرد بنامهای زانیار و لقمان مرادی که هر لحظه امکان اعدامشان وجود دارد.

این در حالیست که پدر این دو زندانی دیشب به کمپین ، که امام جمعه مریوان راهی تهران شده است تا حکم اعدام زانیار و لقمان مرادی را به اجرا درآورد، از طرفی دیگر بنا به منابع خبری این حکم به احتمال زیاد ظرف دو یا سه روز آینده اجرا خواهد شد. که گویا زانیار و لقمان مرادی در خطر قریب الوقوع اجرای حکم اعدام قرار دارند.

آقای مرادی افزوند که همانگونه که اطلاع دارید حکم اعدام «زانیار و لقمان» مرادی توسط قضات شعبه ۱۴ دیوان عالی کشور تایید و به اجرای احکام فرستاده شده است. و هر لحظه امکان اجرای حکم وجود دارد و از طرفی دیگر ماموستا شیرزادی به تهران رفته تا حکم را به اجر درآورد.و با وضعیتی که هست احتمال همه چیز وجود دارد.

از این رو امکان اجرای حکم اعدام, این دو جوان کرد را هر لحظه تهدید می کند.همان طور که در چند سال اخیر شاهد آن بودیم در بی خبری مطلق بسیاری از فعالان سیاسی را به دارآویختند.

زانیار و لقمان مرادی مورخه‌ی پنجم مهرماه سال ١٣٨٨ به اتهام قتل فرزند امام جمعه‌ی شهر مریوان از سوی نیروهای امنیتی رژیم اسلامی ایران بازداشت شدند.

دی‌ماه سال ١٣٨٩ از سوی قاضی صلواتی در شعبه‌ی ١٥ دادگاه انقلاب تهران به اتهام "محاربه و مفسدفی‌الارض" هر دوی آنها را به اعدام محکوم کرد.

پیشتر نیز لقمان و زانیار مرادی در یک رنج‌نامه گقته بودند که ما خواهان ادامه زندگی بوده و اعلام کرده‌اند: در زندان رژیم و تحت شکنجه به این اتهام تن داده‌ و تمام اتهامات وارده را رد کرده‌اند.

خبر تأیید حکم اعدام این دو زندانی سیاسی کُرد مدتی پیش به صورت شفاهی به خودشان ابلاغ شده، ولی خانواده و وکیل آنان از حکم صادره‌ مطلع نبوده‌اند

این دو زندانی سیاسی کُرد هم‌اکنون در زندان شهر کرج محبوس هستند و دلیل مشخصی مبنی بر حضور دادستان سنندج در زندان رجایی‌شهر کرج اعلام نگردیده است.

از این رو کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی از تمامي سازمانها - نهادها ومجامع حقوق بشري وتمام وجدان هاي بيدار در سراسردنيا بخصوص مردم ایران و به ویژه مردم کردستان ميخواهيم در مقطع حساس كنوني حمايت خود را از زندانيان سياسي ومدني كرد اعلام ومانع از وقوع فاجعه وتراژدي دیگری باشيم كه در حال وقوع مي باشد.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
 


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر